fredag 20. januar 2012

Kjære Julenissen

Jeg vet jeg er utrolig tidlig ute i år, men dette kan bare ikke vente.
Jeg er den type menneske som veldig ofte bare babler av gårde uten
å tenke meg om. Det gjør også at jeg særdeles ofte roter meg opp i
situasjoner jeg helst ikke skulle vært i.
Det er stort sett ikke store ting, men jeg er også (takk mamma og pappa)
født med en genetisk, retrospektiv videoskjerm som står på repeat inne i
hodet mitt og spiller av alle disse kleine øyeblikkene, kommentarene og
situasjonene (store som små) som jeg aller helst vil glemme.
Det blir veldig slitsomt i lengden, og jeg begynner å bli passe lei av søvnløse
netter over dette faktum.
I tillegg til maskinen som spiller de samme kleine øyeblikkene over og over og over og over igjen
inne i hodet mitt er det tydeligvis også ett forstørrelsesglass inni der.
Fordi hver gang jeg må gjenoppleve det så virker det å bli dobbelt så stort
som jeg mener å huske at det faktisk var. Det er ikke noe gøy. Jeg liker det dårlig.

Så, kjære julenissen. Kan jeg vær så snill å få en delete-knapp til jul i år?
Nå synes jeg du får ganske tidlig beskjed. Tenker det er greit da jeg innser at det kanskje tar litt tid å lage en slik.

Stor klem fra Bjørg Marie

PS. En sånn ulv som de har i game of thrones hadde heller ikke vært å forakte. Men no pressure.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar