fredag 30. september 2011

Mitt tekstilmareritt.

Tekstil, ett lite ord, men ett gigantisk begrep. Siden jeg begynte med denne bolken innenfor kunst og håndverk har jeg fått erfare at tekstil rommer en haug med begreper jeg aldri har vært borti før. Toving, filting, sying, trykking, nuno, sjablong, rammelim – oh my! Så, hva har jeg lært? Jeg har lært at det å kunne tråkle en søm er ikke det samme som å sy, jeg har lært at toving ikke kun er julekuler og dompaper, jeg har lært at trykk er så mye mer enn oppdelte potetbiter. Jeg har lært om mønsteroppbygging, at motiv og flateuttrykk definitivt ikke er det samme og at det er en million begreper jeg ikke kan. Jeg har i det store og hele fått jekket meg ned ett par og tyve hakk. Jeg har lært at symaskiner kan ha sitt eget liv og at ull ikke er så lett å forme som en skulle tro. Jeg har fått erfare at det å hekle definitivt ikke er så lett som det ser ut på youtube og at strikking er så meget mer enn rett/vrang/rett.

Om ca to uker skal jeg levere oppgave innenfor tekstil. My oh my, korleis skal det gå. 

3 kommentarer:

  1. Akkurat nå lever vi i samme verden. Men det er litt fint her også:)

    SvarSlett
  2. Er det noen i verden som fikser dette, så må det være deg!

    SvarSlett
  3. kom tilfeldigvis over dette innlegget, leste nedover og tenkte at dette hørtes da utroli kjent ut, ser etter hvem som har bloggen, ah, var ei fra klassen ja XD

    michelle

    SvarSlett