tirsdag 7. februar 2012

Noen ganger har man ting. Ting man er redd for å miste eller gi slipp på. Noen ganger tenker man at denne tingen trenger jeg ikke lenger, eller burde jeg ikke trenge lenger, eller vil jeg ikke trenge lenger. Noen ganger vil man ha tingen, andre ganger ikke. Om man føler at man kanskje begynner å miste tingen så vil man i alle fall ha den. Og man kan aller helst ikke tenke seg å dele tingen med noen, det er jo min ting. Tenker man. Men er dette vanskelige forholde til tingen kanskje et tegn på at man burde gi slipp på den? Eller burde man bare være tøff nok til å ta et valg. Burde man kanskje skrive en liste. En dette-liker-jeg-dette-liker-jeg-ikke type liste. I bunn og grunn handler det vel bare om å ta et valg. Vil man ha tingen, eller ikke. Jeg er så lei av at alt handler om valg. Og at jeg må ta de selv. Jeg synes ikke å bli voksen er noe særlig fint i det hele tatt.

2 kommentarer:

  1. Det er empirisk bevist at de valgene man tar med magefølelsen blir man mest fornøyd med i ettertid. Det har jeg lært på skolen! Drit i lister, go for the gut feeling!

    SvarSlett