fredag 9. desember 2011

Femten dager,

15 dager, femten dager til snø, familie, gamle venner, lovsang, presanger. Femten dager til jul, femten dager til hjem. Jeg føler meg aldri mer hjemme på Gjøvik enn i julen og som jeg gleder meg. For et par dager siden falt den første snøen i Oslo. Og selv om det er blitt kaldere og strømregningen mest sannsynlig kommer til å gjøre vondt i flere måneder fremover så kan jeg ikke annet enn å være utrolig takknemlig. Det blir på en måte ikke jul før snøen faller, uansett hvor mange grusomme juledekorasjoner butikkene drar opp av hatten.

Jeg sitter fornøyd i sengen min og tenker på julen, lengter rettere sagt. I dag leverte jeg min siste oppgave for studieåret 2011, jeg er nesten ferdig med julegavene og er stort sett fornøyd. Av erfaring varer ikke disse øyeblikkene spesielt lenge, så nå skal jeg omfavne det. Julemusikk, mandariner og en følelse av tretthet og tilfredshet.



Også har jeg fått julekalender av mamma og det er ganske fint. 

Jeg forsøkte å ta ett bilde av den første snøen, det gikk litt dårlig men man skjønner tegninga. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar